Kanjers naar Kenia

Hawiri! (Tot ziens!)

Zo, het laatste dagje hier in Kenia is aangebroken. Vanmorgen ietsjes langer mogen slapen. Na het ontbijt de koffers gepakt en deze verzameld op één kamer. Toen nog even gezwommen en de spullen die we hier zouden laten bij elkaar gezocht. Om kwart voor twaalf naar het (ons) schooltje voor het uitdelen van de schriftjes, schoentjes, pennen en gereedschap. We hebben voor de kinderen nog een traktatie gekocht die zeer hartelijk in ontvangst werd genomen. De werkluiwarenenorm blij met onze laarzen,overals, petjes en handschoenen.Vanmiddag nog een frisse duik en dan wacht ons de lange terugreis naar ons koude kikkerlandje. Het is weer een week geworden om nooit meer te vergeten. We hebben met zijn allen heel hard gewerkt aan ons schooltje. Er staat al heel wat overeind. Als wij weer thuis zijn dan worden er nog twee verdiepingen vloeren gestort , en het vijfde klaslokaal wordt op hoogte gemetseld. Helaas is nu de bodem van het Kenia potje in zicht , en stopt het even met bouwen. Wij staan elke keer versteld hoe de lokale bevolking met weinig middelen toch zo iets kunnen bouwen. Hopelijk dat we dit project kunnen volbrengen.

Wat ons nu nog rest is om Remco, Nicky, Lesley, Stevie, Dion en Stefan een groot compliment te geven over wat ze deze week hebben bereikt. Ze hebben keihard gewerkt onder soms niet zo`n fijne weersomstandigheden. De eerste paar dagen in de soms stromende regen. De laatste dagen in een zeer warm zonnetje. Maar dit alles zonder te mopperen. Het zijn echte KANJERS.

En ook natuurlijk de sponsoren, want zonder jullie was dit niet mogelijk geweest. Allemaal hartelijk dank ervoor.

Lieve mensen thuis tot morgen vroeg , dan zien wij jullie weer op school.

Houdoe en bedankt.

Hawiri! Theo, Robbie, Richelle en Cees. (het Kenia Team)

P.S: Even een paar leuke uitspraken van leerlingen deze week:

‘Ik dacht dat wij die mensen nog wat konden leren , maar het is juist andersom.'

‘Het is beter werken in de regen dan in de brandende zon..'

‘Laatste middag gas erop!'

Richard, Monique en Lorenzo

Een hele fijne vlucht KANJERS en tot morgen.
Jullie zijn de TOPPERS van Kenia.
Iedereen kan trots op jullie zijn

Stichting NEK

Wij hebben vol bewondering gekeken hoe iedereen van het SCE de hele week aan het werk is geweest bij de Mackline Junior School. We waren nu ook heel blij dat er veel te veel stenen op 6 oktober geleverd waren want hierdoor kon de SCE ploeg meer lokalen opmetselen dan we oorspronkelijk gezamenlijk gedacht hebben. Ook hebben we gezamenlijk het kooktoestel inclusief gasfles overhandigd zodat ze nu elke dag op school kunnen koken. We kijken met veel plezier uit naar de samenwerking in 2012. De filmpjes van de hele gebeurtenis zijn we nu aan het laden op You Tube en de links zijn te vinden op de website van Stichting NEK: www.stichtingnek.nl onder Kenia 2011. Dit zal nog een paar dagen in beslag nemen want het laden neemt toch wel heel veel tijd in beslag. De meeste foto's zijn ook al geladen dus we hopen dat jullie je zelf hier ook op terug zien. Fantastisch werk geleverd allemaal onze komplimenten.
Groetjes
Ingrid

Theo

Lieve 'collega's' van stichting NEK,
ook voor jullie veel bewondering. Jullie inzet voor de kinderen in Mombasa is zeer indrukwekkend! En jullie hebben gelijk: we hebben samen veel bereikt dit jaar. Constructiever dan dit kan bijna niet, met dank aan onze leerlingen, sponsoren en collega's. Het zou mooi zijn als we deze samenwerking kunnen voortzetten. Dat sluit ook het meest aan bij de ambities van de Mackline Junior School. Ik ben benieuwd naar de afronding van onze werkzaamheden van 2011 (de verdiepingsvloeren van lokaal 2 en 3). Tot gauw.
collegiale groeten uit Eindhoven, Theo

Diny van de Wiel

Fijn om weer van jullie werk voor de minder bedeelde te lezen en te bewonderen