Kanjers naar Kenia

Zonder water

We zijn de dag gestart met het kopen van 10 flessen water. Maar voordat we die konden kopen werden we bij de ingang van het winkelcentrum met een metaal detector gescand. Misschien heeft dat iets te maken met de verkiezingen in maart? Toen we naar het schooltje reden zag je duidelijk het verschil tussen arm en rijk. Na de rijke en luxe huizen kwamen we in het arme gebied waar de mensen hun huisjes maken van golfplaten. We zagen vrouwen met manden op hun hoofd maar eigenlijk vind ik dat wel gewoon hier. Misschien komt dat door de kroepoek reclame en zo, dat je dat beeld zo gewoon vindt. Toen we bijna bij het schooltje waren was het een hobbelige zandweg en daardoor konden we niet helemaal met het busje naar de Mackline Junior school rijden. Toen de kinderen het busje aan zagen rijden begonnen ze op straat te zingen en te dansen. Dit was het liedje dat ze twee jaar geleden al geleerd hebben van meneer Verschure. Meneer Verschure stelde zich op school voor als KIES (Cees). Wij hebben ons ook voorgesteld nadat elke klas een eigen optreden had gedaan voor ons. Toen kregen we een korte rondleiding door de school en hebben we een bouwbespreking gehad. Aanleiding: GEEN WATER! De waterpomp was kapot en kon niet meer gemaakt worden. Ook hebben we gekeken wat we de komende week moeten doen en is onderhandeld over de salarissen die we geven aan de ingehuurde locals. De waterpomp hebben we gekocht en deze wordt (gelukkig) gesponserd door mijn eigen oude basisschool de Klapwiek. Daarna hebben we geteld hoeveel stenen we moeten bestellen voor morgen . Dat zijn er 700. Aan het eind van de dag zijn we gestart met de fundering voor het nieuwe lokaal. De schoolkinderen hebben samen met ons meegeholpen stenen te sjouwen. Wat ik nooit zal vergeten van vandaag is het verschil dat ik zag tussen arme en rijke mensen.

Kenia reporter: Koen van de Laar

Opa en Oma van Koen vd Laar

Mooi stukje Koen. Fijn dat er toch nog een waterpomp gekocht kon worden Nu kunnen jullie tenminste cement maken. Veel succes en we blijven jullie natuurlijk volgen.
Groetjes.

michel en marloes

Hoi Kanjers,

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen na een lange reis!
Leuk om te lezen hoe jullie eerste dag is verlopen.
Heel veel succes in Kenia!

Gerrit Visser

Aha water kopen zo gewoon hier in Nederland,
Zomaar de winkel in en niet gescand worden.
Wat hebben we toch een luxe

Groetjes

opa en oma van Niels der Kinderen

Leuk verslag Koen! Zo te lezen was het een drukke eerste dag. Slaap lekker en morgen echt aan de slag!
Succes kanjers!

Brian Donders

deze link bij favorieten gezet.

nog een tip : in mombasa, daar is een grotere straat... en over die straat staan hele grote olifanten "slagtanden"

nou... daar zit ook wimpie, een hamburger tent.

na een week zul je daar aan denken, want ieder ochtend zo'n engels ontbijt ( omelet en een kei verbrand worstje erbij dat niemand op eet en al 40 x opnieuw is opgewarmt......) dan ben je wel toe aan zo een maaltijd, en als je denkt... wat is die ketchup dun ? ... dat klopt want zei hadden dus wel water.

Suc-6

tanta A

Hallo Keniagangers!

Geweldig waar jullie mee bezig zijn!
Op dezemanier werken jullie mee aan de opbouw van t land. Werkelijk fantastisch!
Mijn complimenten voor iedereen.
Speciaal complimentje voor Koen met zn mooie verslag!

Jan-Dirk van de Laar

Super wat jullie beleven geweldig

Stichting N.E.K.

We zaten al met spanning te wachten op jullie verslag. Heel leuk geschreven. We wachten nog steeds op Rolex wathet kost om de weg gelijk te maken zodat jullie tot de school kunnen rijden. De aanvraag heeft ze gedaan toen wij in oktober in Kenia waren. Misschien nog eens aan haar vragen want dan kunnen we dat misschien nog wel laten doen als jullie er zijn.
Geniet van alle indrukken en vriendelijke mensen. Het is fantastisch wat jullie met z'n zessen gaan doen deze week. Success en we volgen jullie dagelijk. groetjes van Ingrid, Thea en Juanita